معرفی ۱۰ استارتاپ بیمه ای برتر

معرفی ۱۰ استارتاپ بیمه ای برتر

توسط مقالات که در 7 شهریور 1401

هر ساله تعداد زیادی از استارتاپ‌های فروش بیمه قدم به دنیای کسب و کار می‌گذارند که ممکن است برخی از آن‌ها موفق شده و برخی از آن‌ها به دلایلی با شکست روبرو شوند. بسیاری از بنیانگذاران صنایع نوپا از قبیل صنعت بیمه، گمان می‌کنند داشتن ایده اولیه نوآورانه برای رسیدن به موفقیت در هر کسب و کاری کافی است.

اما لازم است بدانیم که صرفا داشتن ایده خلاقانه و نو، موفقیت در یک کسب و کار استارتاپی را تضمین نمی‌کند. بلکه این مرحله نقطه آغاز هر کسب و کاری است. به این معنا که میان یک ایده جدید و خوب و یک کسب و کار موفق، فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

استارتاپ بیمه قادر است خدمات زیادی ارائه کند و موارد متعددی را پوشش دهد. مهم‌ترین موارد درآمد افراد، محیط کاری، به کار گرفتن و استخدام پرسنل و ایده‌های نوآورانه مدیر هستند. وجود استارتاپ در صنعت بیمه باعث کاهش نگرانی‌ و دغدغه‌های صاحبان مشاغل جدید می‌شود.

استارتاپ‌های صنعت بیمه موجب جذب و معرفی استعدادهای نو به بازار می‌شوند. آن‌ها به دنبال رقابت با بخش‌هایی هستند که پیش‌تر ثابت کرده‌اند ضعیف‌اند. از این رو، در این مبحث با ما همراه باشید تا 10 مورد از بهترین استارتاپ بیمه را معرفی کنیم.

معرفی 10 استارتاپ بیمه‌ای برتر

در این مبحث قصد داریم به 10 استارتاپ فروش بیمه که توانسته‌اند در کار خود موفق شوند، اشاره کنیم:

صنعت فروش بیمه

استارتاپ Marshmallow

Marshmallow برای نخستین بار در سال 2015 شکل گرفت، در حالی‌که سه بنیانگذار آن، از شرایط بازار فروش بیمه خودرو خسته شده بودند. این شرکت که در بریتانیا مستقر شده، توانست در سال 2021 به یکی از سردمداران صنعت بیمه تبدیل شود. چرا که در جهت ارائه پوشش بیمه‌ای به رانندگانی که پیش‌تر بیمه نبودند، گام برداشت.

Marshmallow به عنوان یک ارائه‌دهنده بیمه خودرو فعالیت می‌کند. این شرکت در اقدامی بی‌سابقه سوابق رانندگی بین‌المللی را مدنظر قرار می‌دهد تا بتواند به رانندگانی که دارای سوابق محدود رانندگی در کشور محل سکونت هستند، قیمت‌های رقابتی ارائه دهد. موفقیت این استارتاپ به حدی بود که توانست در 2 سال ابتدایی فعالیت خود، حدود 50000 بیمه‌نامه به فروش برساند.

به این ترتیب ایده خلاقانه و نوآورانه آن‌ها به بار نشست و به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بیمه در بریتانیا مطرح شدند. آن‌ها به این صورت بیانیه ماموریت خود را اعلام کردند:

“فردی که سابقه اعتباری ندارد، لازم است با ماشین به محل کار خود برود. فردی که بیکار است، نیاز دارد برای خرید مواد غذایی به فروشگاه برود. مهاجری که گواهینامه رانندگی انگلستان را ندارد، باید کودکان خود را از مدرسه بیاورد. ما از طریق فناوری آن‌ها را امکان‌پذیر کردیم.”

استارتاپ فروش بیمه

استارتاپ  Policygenius

بازار آنلاین فروش بیمه که در نیویورک مستقر شده است با نام Policygenius شناخته می‌شود. این شرکت در سال 2014 فعالیت خود را توسط بنیانگذاران آن به نام‌های جنیفر فیتزجرالد و فرانسوا دی لم آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت را به عنوان پرتال بیمه آنلاین که در آمریکا پیشرو است، به حساب می‌آورند.

پیشرفت این شرکت استارتاپ بیمه به حدی بود که در سال 2021 توانست 100 میلیون دلار سرمایه را از سرمایه‌گذاران در این عرصه جذب کند و با عزمی راسخ در جهت رسیدن به جایگاه سرمایه‌گذاری باارزش قدم بردارد.

ماموریت این شرکت استارتاپ کمک به مردم است تا بتوانند به راحتی و با کسب آگاهی نسبت به آپشن‌های بیمه و مقایسه قیمت‌ها، برای خرید بیمه نامه عمر، بیمه خانه، بیمه وسایل نقلیه و غیره در یک مکان اقدام کنند. آن‌ها ادعا می‌کنند تاکنون توانسته‌اند با روش صحیح آموزش فروش بیمه عمر، بیش از 80 میلیارد دلار بیمه نامه عمر به فروش برسانند.

Riskwolf

Riskwolf که به عنوان استارتاپ فروش بیمه شناخته می‌شود، در سال 2019 در کشور سوئیس راه‌اندازی شد. این شرکت در زوریخ واقع شده است و با شرکت‌های بیمه‌ای که نیازمند خدمات پرداخت پارامتری برای ریسک‌های دیجیتال هستند، شراکت می‌کند.

این شرکت استارتاپ بیمه راه حلی ارائه داد که به معنای این است که شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند از کاهش درآمد ناشی از قطعی اینترنت به دلیل شرایط بد آب و هوا، بلایای طبیعی یا قطع شدن تصادفی کابل‌ها جلوگیری کنند. علاوه بر این، Riskwolf اینترنت، ارتباطات راه دور و تجارت الکترونیک را با شناسایی مشکلات اتصال و پرداخت خودکار تسهیل کرد.

با Riskwolf می‌توان داده‌های فوری را به بیمه تبدیل کرد. استفاده از داده‌های منحصربه‌فرد و فوری و مدل‌سازی ریسک پویا، بیمه‌گران را قادر می‌سازد برای ریسک‌های دیجیتال بیمه پارامتری ایجاد کنند.

CJ Cube

CJ Cube که در سال 2019 راه‌اندازی شد، یک استارتاپ فروش تخصصی بیمه است که در دوبلین واقع شده است. CJ Cube می‌تواند مدیریت داده‌های بیمه را برای شرکت‌هایی که نیاز به پذیره‌نویسی بیمه دارند، فراهم کند. راه‌حل نرم‌افزاری متمرکز با سیستم‌های ذخیره‌سازی موجود و داده‌های شرکت بیمه، بین شرکت و واسطه‌ها یکپارچه می‌شود.

نحوه احراز هویت و مجوز ساخته‌شده در این شرکت تضمین می‌کند که صرفا طرف‌های مربوط به اسناد دسترسی دارند و در نتیجه باعث ایجاد امنیت بیشتر می‌شود. بنابراین  CJ Cubeبرای اطمینان از شفافیت، عکس‌های واقعی و گزارش‌های حسابرسی غیرقابل تغییر ارائه می‌دهد.

به طور کلی، CJ Cube راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای را ارائه می‌کند تا چشم‌انداز فناوری اطلاعات یک بیمه‌گر را تکمیل کرده و بهبود ببخشد. شعار آن‌ها این است : “ما به ایجاد هماهنگی در اکوسیستم صنعت بیمه کمک می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را تقویت کنیم.”

آموزش فروش بیمه

استارتاپ  FitSense

با راه‌اندازی FitSense دگرگونی عظیمی در فضای فروش بیمه سلامت در استرالیا ایجاد شد. آن‌ها از داده‌های مشتریان استفاده می‌کنند تا بتوانند به شرکت‌های بیمه برای ایجاد پکیج‌های شخصی‌سازی ‌شده برای کاربرانشان، کمک کنند.

بنیانگذاران آن آلوارو گوترین، جان فیلیپ کرویپ و فام خان، با مشاهده شکاف در بازار فناوری برآورد ریسک در بخش بیمه سلامت، تصمیم گرفتند این پلتفرم آنلاین را ایجاد کنند. این استارتاپ بیمه بسیار موفق عمل کرده است.

به طوری که توانسته 293 هزار دانلود از برنامه خود، 120 هزار رزرو کاربر فعال و 5 میلیون ورود به سیستم را ثبت کند. FitSense به بیمه‌گران سلامت و عمر این امکان را می‌دهد تا خدمات خود را با استفاده از داده‌های برنامه، شخصی‌سازی کنند.

Cuvva

استارتاپ بیمه‌ای Cuvva که در بریتانیا مستقر است، در سال 2015 راه‌اندازی شد. این شرکت پوشش بیمه‌ای انعطاف‌پذیر برای رانندگان ارائه می‌کند که برای اولین بار به صورت سیار طراحی شده است. Cuvva که یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های فروش بیمه‌ است، توانسته برای بیش از 500000 راننده بیمه‌ نامه‌هایی را فراهم کند و بیش از 2.5 میلیون بیمه نامه صادر کند.

این شرکت به دلیل روش ثبت نام ساده خود شناخته شده است. ثبت نام در این شرکت بیمه فقط به اندازه سه کلیک زمان می‌برد و میانگین زمان پاسخگویی و پشتیبانی آن‌ها در حدود کمتر از 60 ثانیه است. همچنین مشتریان می‌توانند اقدام به خرید اشتراک ماهانه کنند.

در حقیقت Cuvva یک بیمه‌گر کاملا متفاوت است که بیمه نامه‌های انعطاف‌پذیری را با قیمت‌هایی که بر اساس نحوه رانندگی افراد محاسبه می‌شود، ارائه می‌کند، نه بر اساس پیش‌فرض‌های دیگر. این شرکت، برنامه بیمه خودرو با پوشش موقت از 1 ساعت تا 28 روز را به همراه برنامه‌های ماهانه ارائه می‌دهد.

فروش بیمه عمر

استارتاپ Shift Technology

Shift Technology که در سال 2014 تاسیس شد، اقدام به ارائه راه‌حل‌های فناوری پیشرفته کرد تا بتواند چالش‌های پیش روی صنعت بیمه جهانی را حل کند. این شرکت را غالبا به دلیل داشتن دقت بالا در سیستم تشخیص تقلب در دعاوی بیمه می‌شناسند.

راه‌حل‌هایی که این شرکت به بیمه‌گران ارائه می‌دهد، کمک می‌کند بتوانند تقلب را از میان بردارند. تیم Shift Technology شامل صدها دانشمند در حوزه بیمه، مشاوران موفقیت مشتری و مدیران پروژه است. این شرکت ادعا می‌کند نرخ موفقیت 75 درصدی دارد و می‌گوید: “هر چه موارد مثبت کاذب کمتر باشد، منجر به انجام تحقیقات سازنده‌تر و بهبود نسبت ضرر می‌شود.”

شرکت فروش بیمه Shift Technology بر مشتریان خود تاثیر زیادی می‌گذارد. به این صورت که بیمه‌گران را قادر می‌سازد تا با تصمیمات خودکار و بهینه‌سازی‌ شده، هوش مصنوعی را با تخصص بیمه ترکیب کنند تا نتایج بهتری برای همه به همراه داشته باشد.

Lemonade

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، Lemonade به عنوان برترین استارتاپ فروش بیمه در ایالات متحده رتبه‌بندی شده است. بنیانگذاران این شرکت شای وینینگر و دنیل اسکریبر هستند که در سال 2015، Lemonade را راه‌اندازی کردند.

Lemonade در اولین دور سرمایه‌گذاری خود در دسامبر 2015 حدود 13 میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاران  Sequoia Capital وIsrael VC Aleph جذب و جمع‌آوری کرد. بنابر گزارشات، در سال 2022 ارزش آن حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس گزارش‌ها، 94 درصد از بیمه‌گذاران احتمال تمدید بیمه نامه خود را در این شرکت دارند و 96 درصد از بیمه‌گذاران خدمات دریافت‌شده را به دوستی دیگر توصیه می‌کنند. همچنین حدود 97 درصد از بیمه گذاران تجربه ادعاهای این شرکت را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

در حقیقت هدف لیموناد ارائه پوشش بیمه‌ای کم هزینه با استفاده از رویکرد رتبه‌بندی مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شرکت به دلیل مدل کسب و کار خود که از یک برنامه تلفن همراه و هوش مصنوعی برای کمک به افراد برای دریافت قیمت، خدمات بیمه نامه، پرداخت‌ها و ثبت مطالبات استفاده می‌کند، در بین سایر رقبا متمایز است.

بازاریابی فروش بیمه

 Many Pets

Many Pets یکی از استارتاپ‌های برتر فروش بیمه در زمینه بیمه حیوانات خانگی در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در ایالات متحده اقدام به ارائه پوشش بهداشتی حیوانات خانگی کرد. این شرکت در ابتدا توسط استیون مندل و گای فارلی در سال 2012 راه‌اندازی شد. اما همانطور که اشاره کردیم، در سال 2017 به بیمه حیوانات خانگی روی آورد.

طی سالیان اخیر افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، با ManyPets می‌توانند با خیالی آسوده حیوانات خود را بیمه کنند. این شرکت، با خدمات سریع، کاربردی و قابل اطمینان خود در بازار سلامت حیوانات خانگی کولاک به پا کرده است.

همچنین به صاحبان حیوانات خانگی کمک می‌کند که مراقبت از حیوانات خانگی برای آن‌ها مقرون‌ به‌صرفه‌تر باشد. Many Pets در سال 2019 به عنوان یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان بیمه حیوانات خانگی معرفی شد. آن‌ها دلیل موفقیت خود را مشتری‌مداری و شناسایی نیازهای مشتریان که قبلا توسط رقبا برآورده نشده، اعلام می‌کنند.

همچنین این شرکت خدمات و تجربیات خود را بر اساس اولویت مشتریان، شخصی‌سازی می‌کند. ManyPets در سال 2021 که توسط بسیاری از افراد خریداری شد، ارزشی بالغ بر 2 میلیارد دلار دریافت کرد.

استارتاپ  Wefox

Wefox که یک استارتاپ فروش بیمه در برلین بود، در سال 2015 راه‌اندازی شد. این شرکت در حال حاضر وارد ایتالیا شده و قراردادی را با آث میلان امضا کرده است. این قرارداد بیانگر این است که که لوگوی Wefox روی پیراهن بازیکنان و اطراف ورزشگاه در طول مسابقات قرار می‌گیرد.

این شرکت بیمه مسئولیت خانگی، بیمه خودرو و بیمه فعالیت‌های شخصی ارائه می‌کند. همچنین در 8 کشور دفاتری نیز دارد که بیش از 1000 کارمند در آن‌ها مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر این شرکت را به عنوان بهترین بیمه دیجیتال در اروپا می‌شناسند.

مدیر عامل آن جولیان تیکه است که بیانیه ماموریت او به این ترتیب است: “اطمینان حاصل کنید که خدمات پوشش بیمه در Wefox حدود 10 برابر بهتر از ارائه‌دهندگان دیگر در بازار است.”

تیکه را به عنوان محبوب‌ترین مدیر عامل در تاریخ صنعت بیمه به شمار می‌آورند. چرا که زمانی که این شرکت از IPO خود عبور کرد، تیکه هر کارمند را به سهامدار تبدیل کرد. این شرکت در سال 2021 رکورد جهانی بزرگترین دور سرمایه‌گذاری را که تا به حال توسط یک استارتاپ بیمه به دست آمده، با 600 میلیون دلار شکست.

فروش بیمه خانه

جمع‌بندی

امروزه در صنعت فروش بیمه، استارتاپ‌ها با چالش‌ها و مسیری سخت مواجه هستند. چرا که در هیاهوی رقابت تنگاتنگ نمایندگان بیمه باید بتوانند از یکدیگر سبقت بگیرند و خدمات بیشتری ارائه کنند. بنابراین برای پیمودن صحیح مسیر، نیاز به مشاوره و کوچینگ دارند تا اجازه ندهد از مسیر اصلی خارج شوند.

مشاوران حرفه ای در صنعت بیمه با داشتان تجربه کافی در این حوزه با خدمات منتورینگ و کوچینگ می‌توانند نسبت به راهبری، آموزشی‌هایی نظیر آموزش اصول مذاکره و آموزش بازاریابی تلفنی، أموزش تیم سازی و غیره، می‌توانند تجارب خود را در اختیار آن‌ها بگذارند و آن‌ها را از اشتباهات و انحرافاتی که در مسیر ممکن است پیش بیاید، آگاه سازند.

با توجه به اینکه بیمه استارتاپ در سراسر جهان در حال شتاب گرفتن است، در این مبحث 10 استارتاپ برتر بیمه را معرفی کردیم. این شرکت‌ها توانستند از طریق فناوری و نوآوری صنعت بیمه را متحول سازند و از بین صدها ایده نوآورانه و جدید، سربلند بیرون آیند و فعالیت خود را ادامه دهند.

سایت : Wefox.com

سایت : ManyPets.com

سایت : Shift-technology.com

سایت : Lemonade.com

سایت : Cuvva.com

سایت : Fitsense.co

سایت : CJCubetech.io

سایت : Riskwolf.com

سایت : Policygenius.com

سایت : Marshmallow.com

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارتباط در واتس اپ